Endnu en fantastisk anmeldelse!

Endnu en fantastisk anmeldelse!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Jubii! Endnu en fantastisk anmeldelse!
5 af 6 mulige stjerner (eller poter?) fra Cats, books and coffee!
Det er så fint, det de skriver om sociale medier i deres bedømmelse af Datahelten, så jeg bad om lov til at gengive det her:

“Datahelten er skræmmende og meget tankevækkende læsning, der sætter fokus på et emne der berører alle. Mere og mere af vores tid tilbringes bag en skærm, om det så er for at se en film eller købe varer. Og i disse processer efterlader vi alle spor – spor, der kan bruges til at tilpasse vores brugeroplevelse præcis til os – eller misbruges til at fastholde os i et teknologisk misbrug.

Vi lever i en tid, hvor flere og flere rammes af stress og depressioner. Hvor flere og flere bøger udgives om mindfulness, teknologiske detox-kure og det at hoppe af hamsterhjulet. En tid, hvor de færreste af os kan tage til koncert eller på ferie uden at dele oplevelsen på diverse platforme. Mange af os er selv opmærksomme på, at vi tilbringer for meget tid på nettet – men hvor mange af os tænker på de spor vi efterlader os?

I vores søgen efter underholdning, fællesskab og likes, så glemmer vi at holde fokus på hvor langt firmaer er villige til at gå for at holde på vores opmærksomhed. Først kaldte vi dem spioner, så kaldte vi det overvågning, men i dag kalder vi det bare sociale medier – og i dag afgiver vi mest private informationer uden omtanke.

I et letlæseligt sprog og med en fascinerende karakter, har Benjamin skabt en bog, der ikke er en kritisk stillingtagen til de sociale medier og vores tidsforbrug, men mere en italesættelse af de frustrationer om anvendelse af data, der mere og mere vinder indpas i befolkningen – og måske en kraftig øjenåbner for de mennesker, der endnu ikke har tænkt over it-giganternes manglende etik.”

Published inUncategorized